Какво да хапваме преди фитнеса

Предлагаме ви най-доброто „гориво“ преди тренировка

07 May 2019 10:33
Какво да хапваме преди фитнеса
Решението ни какво да ядем преди да посетим фитнес залата винаги трябва да бъде съобразено с търсенето на баланс. Препоръчително е да предоставите необходимата енергия на тялото си, за да постигнете максимален ефект по време на тренировката. Това обаче не означава, че трябва да усещате тежест или подуване, докато се потите.

Ето от какви хранителни вещества се нуждаете преди тези тренировки и кога трябва да ги приемате:

Ранна сутрешна тренировка

Кога да се храните: 30 мин преди нея
От какво се нуждае тялото ви: След гладуването ви през нощта, трябва да се снабдите както с протеини, така и с въглехидрати. Можете да използвате и стимуланти, за да се разсъните.
Възможни храни: Банани, кисело мляко с 0% масленост и кафе
Алтернативи: Богато на протеини кисело мляко, енергийно барче и ударна доза кофеин


Обедна тренировка
Кога да се храните: 30-60 мин преди нея
От какво се нуждае тялото ви: Лека храна, която е с висок гликемичен индекс и е богата на въглехидрати, които бързо да предоставят енергия на тялото ви преди тренировката. Можете да използвате стимуланти като кофеин.
Възможни храни: Кексчета с оризово брашно и мармалад, кафе
Алтернативи: Енергийно барче и ударна доза кофеин


Вечерна тренировка
Кога да се храните: 15-30 мин преди нея
От какво се нуждае тялото ви: Подходящата закуска и обяд през деня трябва да ви предостави необходимата енергия, така че фокусът ви трябва да бъде върху хидратацията и малка въглехидратна порция, ако е необходима.
Възможни храни: Шепа желирани бонбони
Алтернативи: Енергиен гел


Тренировки с тежести
Кога да се храните: От 1 до 2 часа преди нея, за да има време за пълно храносмилане.
От какво се нуждае тялото ви: Въглехидрати и протеини, като по време на тренировката фокусът ви трябва да бъде върху хидратацията.
Възможни храни: Овесена каша с мед, горски плодове и шепа ядки, ако е сутрешна тренировка. Пилешко месо, авокадо и бейгъл, ако тренировката е по-късно през деня.


Високо интензивна интервална тренировка
Кога да се храните: 30-60 мин преди нея
От какво се нуждае тялото ви: Стимуланти като кофеин ще ви бъдат особено полезни – те ще окажат действие върху мозъчната ви дейност и упражненията ще ви се сторят по-лесни, което е желателно за високо интензивните интервали. Можете да си набавите въглехидрати, за да ги използвате за енергия по време на тренировката.
Възможни храни: Банани и кафе
Алтернативи: Енергийно барче и ударна доза кофеин
Списанието
BBC Good Food България Брой 198
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ