Защо трябва да внимавате с количеството риба тон в менюто ви

04 June 2019 15:15
Защо трябва да внимавате с количеството риба тон в менюто ви
Смята се, че ако веднъж или два пъти седмично заменяте пържолата за риба, това ще ви помогне да живеете по-дълго. Консумирането на повече мазни риби и по-малко червени и обработени меса намалява риска отключване на рак или сърдечни заболявания.

Целта е да ядете поне 350 г риба на седмица и тя трябва да бъде мазна, като херинга или скумрия. Но рибата тон определено не трябва да бъде първият ви избор. Тя е с ниско съдържание на мастните киселини, от които се нуждаем и е с висока концентрация на ментилживак.

Замяната на месо с риба няма особено голямо влияние върху здравето, въпреки, че учени от техническия университет в Дания смятат, че всяка година по този начин се предотвратяват около 170 смъртни случая от сърдечни заболявания сред населението им от 5,74 млн. души.

Въпреки че червеното месо е важен източник на желязо, то повишава риска от заболяване от някои видове рак. От друга страна, рибата е важен източник на здрави мастни киселини и витамин D.

Изследователи смятат, че хора над 50-годишна възраст и по-младите жени, биха имали по-големи ползи в подобна промяна в хранителния си режим.
Списанието
BBC Good Food България Брой 198
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ