Популярни хранителни режими

14 June 2019 14:06
Популярни хранителни режими
Екипът на BBC Good Food ви предлага подходящи храни за вашата ежедневна диета. Дали ще изберете вариант без глутен, без млечни продукти, без захар или веган зависи само от вас. Преди да решите, кой е най- подходящият вариант за вас, се запознайте със съветите на нашите експерти.

„Отказах се от млечните продукти“- Каси Бест, редактор

Дълги години имах кожни проблеми, от които не можех да се отърва. Изпробвах всякакви лосиони и медикаменти, но бе резултат. След години страдания, прочетох, че млечните продукти може да причиняват акне. Така реших да се откажа от тях. Най-трудно ми беше да се откажа от прясното и киселото мляко, защото съм свикнала всяка сутрин да закусвам с каша или мюсли. Сега консумирам неподсладено бадемово мляко. Забелязах значително подобрение върху кожата си и съм сигурна, че причината е именно в премахването на млечните продукти от моя режим.

„Отказах се от захарта“- Рейчъл Бейли, арт редактор

„Отказах захарта, след като осъзнах, че ям по 40 чаени лъжици захар на ден. Започнах постепенно - елиминирах очевидните неща като бисквити. Много скоро започнах да се чувствам по-здрава и заредена с повече енергия.

Не ям сушени плодове, спрях и храните, в които привидно няма захар, като майонезата например. Настроенията ми сега са много по- балансирани и не се чувствам толкова стресирана. Понякога си взимам парче торта, за да тествам себе си. С радост мога да кажа, че апетитът ми към сладко е изчезнал.

„Започнах да консумирам храни без глутен“- Мариана Бетио, продуцент на дигитално съдържание

Моят остеопат ми препоръча противовъзпалителна диета, която изключва храни, съдържащи глутен, за да се успокоят болките ми в гърба. Първо, да открия такива рецепти, беше истинско предизвикателство за мен. Бях свикнала да ям много риба и месо и открих колко несигурни са сладките картофи. Бях много стриктна първите два месеца, но постепенно осъзнах, че липсата на въглехидрати оказва негативен ефект върху мен. Болките ми в гърба намаляваха, а когато започнах да се чувствам по-добре, постепенно върнах въглехидратите и глутена в диетата си, без странични ефекти.

„Опитах се да стана веган“- Роксана Фишър, здравен редактор

След като прочетох няколко вдъхновяващи вегански блогове, реших да дам шанс на веганството. Обаче още първата седмица се оказах ужасно неподготвена. Така прекарах уикенда в зареждане на шкафовете си с варива, ядки и много зеленчуци. Направих много зеленчукови ястия, торти без яйца, вегански палачинки и кокосови барове. Все пак, почувствах ползите от това да си краен вегетарианец и си доказах, че не съм зависима от млечните продукти. Знам, че не мога да бъда веган завинаги, защото не искам да отказвам рибата, яйцата и чистото месо завинаги. Днес, ям веганска храна няколко пъти седмично и се чувствам много добре.
Списанието
BBC Good Food България Брой 201
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ