Гарантирайте спокойния си сън през нощта

26 June 2019 14:45
Гарантирайте спокойния си сън през нощта
Страдате ли от липса на добър сън? Кери Торенс предлага няколко промени в начина на хранене, с които това може да се промени…

По данни на Световната здравна организация безсънието засяга между 20 и 30% от световното население. Мой клиент в късните си 40 години попада в тази група и обясни, че безсънието го изтощава и го прави неспособен да управлява бизнеса си. Липсата на сън оказва влияние и върху без това високите му нива на стрес. След като изяде цяла купа зърнена закуска, клиентът ми пие кафе през целия ден, хапва сандвич за обяд и яде основно ястие вечерта. Освен това, често се захваща с канцеларска работа или имейли преди да си легне.

Съветите ми към него бяха:

  • Замени прекалено захарната зърнена закуска с пълнозърнеста, с мляко и нарязан банан.
  • Избери протеинова храна, богата на аминокиселини и най-вече на триптофан. Това подпомага произвеждането на хормона на съня – мелатонин. Пилешкото и пуешкото месо, мляко и млечни продукти, ядки и семена са добър избор.
  • Комбинирай ги с ориз, паста или картофи, за да помогнеш на тялото си да извлече всички ползи от триптофана. Опитай пържено пиле с нудъли или нещо подобно. Старай се да ядеш основното си по-рано вечерта, защото при процеса на хранене, температурата на тялото се покачва и това може да наруши съня. Най-добре е храненето да се извършва 4 часа преди сън. И едно последно нещо, чаша топло мляко с крекер или овесена питка може да бъде от полза.
  • Намали употребата на кофеин. Опитай безкофеиново кафе или напитки, без кофеин като чай от ройбос. Изпий напитката с кофеин не по-късно от обяд.
  • Релаксирай и прави упражнения през деня за намаляване на стреса.
  • Избягвай използването на компютър късно вечерта, защото светлината от екрана може да има стимулиращ ефект.
Какъв беше резултатът?

След месец клиентът ми направи няколко промени в храненето си и начина си на живот. Качеството на съня му значително се подобри. Обаче нивата му на стрес се покачиха, така че го посъветвах да посети личния си лекар за консултация.
Списанието
BBC Good Food България Брой 198
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ