Доброто здраве идва с Good Food

26 June 2019 15:17
Доброто здраве идва с Good Food
Стараем се да правим нашите здравословни рецепти както достатъчно хранителни, така и вкусни. Тук ние обясняваме нашия подход към здравословното хранене и начина, по който класифицираме рецептите.

Нашата философия

Вярваме, че разнообразната и балансирана диета, включваща изцяло необработени храни, е ключът към доброто здраве. Нуждите на всеки са различни, така че ви предлагаме информация и рецепти, които да ви помогнат да си изградите правилни здравословни хранителни навици. Нашите експерти са в течение на новите изследвания и нововъзникващи тенденции, за да ви предоставят най-новите и най-подходящи здравни съвети.

Обозначаваме нашите рецепти като „здравословни“, ако притежават следните хранителни стойности на порция:

Наситени мазнини: Не повече от 5 г

Захари: Не повече от 15 г

Сол: Не повече от 1,5 г

Нашите здравословни рецепти се проверяват, за да се гарантира ниското съдържание на мазнини, наситени мазнини, захари и сол на 100 г. Ако рецептата е пакетиран продукт, ще носи зелен или кехлибарен цветови код.

Обърнете внимание: Съставките, изброени като предложения за сервиране, не са включени в хранителния анализ.

Получете нужната информация

Най-отгоре, на нашите рецепти в сайта (най-отдолу в списанието), изброяваме съдържанието на калории, мазнини, наситени мазнини, въглехидрати, захари, фибри, протеини и сол в една порция. Освен това, в „ПОЛЗИ“ отбелязваме дали рецептата е здравословна, за вегетарианци, за вегани, с малко мазнини, малко калории, без глутен, богата на фибри или източник на омега-3. Отбелязваме и колко плодове и зеленчуци се съдържат в една порция и дали рецептата съдържа повече от ⅓ от дневното препоръчвано количество основни хранителни вещества (калций, фолиева киселина, витамин С и желязо). Ако търсите конкретен хранителен елемент, можете да го потърсите в търсачката на уебсайта и ще ви зареди списък с рецепти, съдържащи това хранително вещество.

Бележка за мазнините

Мазнините са основна част от балансираната диета. Препоръчително е да се изключат наситените мазнини и трансмазнините и да се заменят с по-здравословни ненаситени сортове като рапица и зехтин, а също и здравословни хранителни източници като авокадо, ядки и семена. Мазнините ни помагат да абсорбираме ключови витамини и омега-3 мастни киселини, намиращи се в мазни риби. Те са от съществено значение в малки количества, тъй като ги произвеждаме в телата си.

Захарта

Изброяваме общите захари, като включваме и тези, които се съдържат естествено в храните (като лактозата в млякото), както и тези, които са добавени към рецептата като рафинирана захар и мед. Препоръчваме именно тези „добавени“ захари да бъдат намалени.

Ежедневни указания

Вашият лекар може да ви е дал препоръчителната доза калории и хранителни вещества, които да приемате всеки ден. Можете да я сравните с количествата на порция в рецептите с референтен прием – официалното количество, което един средностатистически възрастен трябва да приема дневно.

Енергия 2000 ккал

Протеини 50 г

Въглехидрати 260 г

Захари 90 г

Мазнини 70 г

Наситени мазнини 20 г

Сол 6 г

Обърнете внимание: Препоръчителният прием на мазнини, наситени мазнини, захари и сол е максималното дневно количество.

5-на-ден

Отбелязваме порциите плодове и зеленчуци на порция за всяка рецепта, за да ви помогнем с вашите 5-на-ден.

Влезте отново във форма

Понякога всички се нуждаем от малко помощ, за един успешен старт на хранителните ни навици.

Отбелязваме нискокалоричните рецепти в нашето списание и сайт.

Предястие, лека закуска, напитка или десерт – 150 ккал или по-малко

Закуска – 250 ккал или по-малко

Пълно основно меню с гарнитура - 500 ккал или по-малко

Цялото здравно съдържание, предлагано на нашия сайт, се предоставя само за обща информация. То не бива да се третира като заместител на консултацията с вашия лекар или медицински специалист.

 


Списанието
BBC Good Food България Брой 198
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ