Топ 10 съвета за здравословна карибска кухня

26 June 2019 15:50
Топ 10 съвета за здравословна карибска кухня
Майката и дъщерята, Моника и Лий Куджо, са основатели на Tan Rosie Foods през 2010г и създатели на карибски ястия, вдъхновени от семейните рецепти от Кариаку в Гренада. Тук те споделят съветите си за приготвяне на здравословна и автентична карибска кухня у дома…

Запалете барбекюто

Готвенето на барбекю е много популярен метод на Карибите и е една здравословна алтернатива на пърженето, като пропуснете повечето от мазнината. „Облечете“ постното месо, пилето без кожа или свинското в сезонни подправки или в карибска подправка за страхотен вкус и перфектно барбекю. Лошото време ви държи вкъщи? Печете на грил за близки резултати.

Мариновайте месото

На Карибите обичаме да мариноваме храната си, за да сме сигурни, че е наситена с вкусове. Добрата марината ще ви даде изобилна храна, като избегнете нуждата от добавени мазнини като сметана и масло. За карибска, лесна и здравословна марината, изстискайте малко лайм, настържете малко джинджифил, добавете и малко карибски лют сос. За да мариновате постни меса или сьомга използвайте нарязани тропически плодове като манго, ананас и папая за една чудесна салса.

Домашно кокосово мляко

Кокосовото мляко е чудесен начин да добавите кремав вкус на карибската храна. Но внимавайте, защото е доста богата на калории. Вместо да използвате пълномаслено кокосово мляко, заменете го с нискомаслено, което също е достатъчно вкусно. Ако желаете, можете да си настържете свеж кокосов орех и да го блендирате с вода. Прецедете, за да премахнете парченцата от кокоса, добавете го към къри, яхния и към любимите си карибски ястия, за по-здравословен вариант.

Вземете нужния протеин с боб и варива

Фасулът и бобовите растения често се използват в карибската кухня, а също се добавят и към супи, ястия с ориз и яхнии. Когато се яде с ориз, традиционните варива като боб или грах, ви доставят необходимата доза протеин, и основни аминокиселини, от които тялото ви се нуждае. Протеинът ви помага да се чувствате заредени за по-дълго време.

Здравословните тайни на червения мексикански луциан

Често ще откривате червения мексикански луциан в карибското меню. Освен че е вкусен, има и много здравословни ползи. Отделно от това, че е отличен, ниско калоричен източник на протеин, доставя повечето от препоръчителната дневна доза витамин D. Сервирайте с карибска салата с цитруси за доза витамин C.

Балансирайте кръвната захар със сладки картофи

Обичам възможностите на сладките картофи и често ги използвам в различни ястия. Те са особено вкусни, изпечени с пресен лук, сок и кора от портокал, сол и черен пипер плюс зехтин екстра върджин. Освен че са пълни с витамини С, D и B6, желязо, магнезий и калий, те бавно освобождават естествените захари в кръвния поток, като помагат на тялото ви да получи балансиран и редовен източник на енергия.

Подлютете със „Скоч Бонет“

Сортът люти чушки „Скоч Бонет“ се отглежда на Карибите и се използва за приготвяне на люти сосове и за овкусяване на къри и яхнии. Ако обичате люто, нарежете лютата чушка, тъй като това ще освободи повече пикантност. Ако я оставите цяла, ще „поохладите“ ястието. „Скоч Бонет“ съдържа витамин А и С и е добър източник на калий.

Ананасът – райски вкус

Този тропически плод е синоним на Карибите и ми напомня, как седя на Paradise Beach в моя роден дом в Кариаку, Гренада. Вкусна и здравословна десертна опция е да се нареже пресен ананас, да се полее с мед, да се поръси с канела, след което да се пече на скара и да се сервира с нискомаслен крем фреш.

Яжте си зеленчуците

Калалу е зелен листен зеленчук, който може да бъде намерен на Карибите и използван за добре познатите супи, със същото име в Тринидад и Тобаго. Той е идеален, за да си направите супи, яхнии, а освен това е чудесен източник на фибри. Ако не намерите този зеленчук, заменете го със спанак и зеле.

Заобичайте нетлъстите меса

Козето месо е популярна опция и се използва за ястия като козето къри, например. Въпреки че има месест вкус, козата всъщност има много нетлъсто месо – във всеки 100 г сурово козе месо има само 109 калории и е с ниско съдържание на наситени мазнини, което го прави чудесна алтернатива на мазните червени меса. Освен това е чудесно за сърцето и талията.
Списанието
BBC Good Food България Брой 200
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ