10 съвета за здравословно готвене във френски стил

05 July 2019 11:52
10 съвета за здравословно готвене във френски стил
Носителят на три звезди „Мишлен“ шеф Мишел Жерар е движеща сила в развитието на новата кухня, която предефинира френската от 70-те години.

1. Избягвайте мазнината в богатите сосове

Вместо да използвате много мазнина в дресингите, заменете ¾ с това, с което бихте сгъстили бульон (царевично нишесте, например), с цел да му придадете мазна консистенция. Ако разполагате с повече време, в мазнината може да накиснете свежи билки (розмарин, върбинка, мащерка и други). Те ще придадат много изтънчен и ароматен завършек на вашите сосове, без да бъдат излишно калорични. Когато приготвяте майонеза, заместете половината олио с обезмаслен йогурт. Можете да направите същото и при сос „Беарнез“: вместо масло, използвайте бито, концентрирано мляко.

2. Преоткрийте страстта си към зеленчуците

Можете да ги използвате навсякъде. Отново в сосове, заместете традиционното масло и брашно, със ситно блендирани зеленчуци (опитайте с картофи, праз лук, целина и гъби, те са страхотни за направата на телешко Бланкет и още безброй комбинации). Можете също да използвате пюретата да приготвяте огретени, като добавите и плод за сладост. Със сигурност, децата ви ще попитат за допълнително. Можете също да приготвите и фантастично ризото, като заместите половината ориз с карфиол или целина. Така ще придадете и форма на ориза.

3. Махнете сланината от месото

Ще отнеме малко повече минути от обикновено, но си заслужава. Няма да успеете при някои парчета месо, особено ако ще правите ястие със сос (като говеждо „Бургиньон“ и т.н.), но ако го приготвяте предварително, го сложете в хладнилник, след като го сготвите. Когато е студено, сланината ще се стегне и ще ви бъде много по-лесно, да я отстраните.

4. Използвайте правилния метод на готвене

Има много лесни начини, с които да приготвите месо или риба. Задушени, на пара или с хартия за печене. Ако ги предпочитате печени, намалете количеството мазнина, която използвате. Ако имате възможност, винаги намазнете директно месото.

5. Не пресолявайте ястията

Консумацията на твърде голямо количество сол, може да се отрази не добре на здравето ви. За да използвате по-малко сол, приготвяйте ястия с бульон, използвайте ароматни билки и подправки; те дори ще подобрят вкуса. Изградете си правило, когато седнете да се храните – не посолявайте автоматично.

6. Оставете месото да си отпочине

Тайната за крехкото и сочно месо е, че времето му за почивка, трябва да се равнява на времето му за приготвяне. Увийте месото във фолио, като по този начин кръвта от центъра на месото, ще се разпространи навсякъде и месото ви, ще бъде перфектно.

7. Не прегаряйте мазнината

Когато мазнината (маслото или олиото) се приготвя на много висока температура, прегаря и става токсична. За да избегнете прегарянето, можете да добавите вода, с цел да охладите мазнината, по време на готвене. Така ще получите и вкусен сироп. Трябва да бъдете внимателни с маслото, защото то прегаря много по-бързо от олиото: можете да започнете да готвите с олио, което не е толкова деликатно и след това, да добавите маслото. Или смесете олио и масло.

8. Хранете се със здравословни пържени картофки

Причината поради която пържените картофки са толкова мазни е, че те претърпяват два етапа на мазнина. Първият е при бланширане (при което абсорбират цялата мазнина) и вторият, за да станат златисти и хрупкави. Опитайте се при първият етап да използвате по-здравословен метод на бланширане, като задушаване или бланширане във вода. Също така има и кухненски уред, който ви позволява да готвите голямо количество картофки със само една лъжица мазнина.

9. Не правете десертите твърде сладки

Има голям брой сладки продукти, които можете да използвате вместо захар. Опитайте натуралният начин, като сироп от агаве, фруктоза и ксилитол. Не забравяйте, че плодовете съдържат захар, така че няма нужда да добавяте още сладки съставки. И запомнете, колкото по-малко сладко консумирате, толкова по- малко ще ви се ядат сладки неща.

10. Използвайте разбит белтък

Заместете ¾ от сметаната или битата сметана, която обикновено използвате, с разбити белтъци. Така десертът ви ще бъде по-лек и изискан.
Списанието
BBC Good Food България Брой 198
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ