7 богати на антиоксиданти храни

31 July 2019 14:37
7 богати на антиоксиданти храни
Важно е да поддържате нивата на антиоксиданти в тялото си. Без тях то ще изпитва проблеми с имунната система, ще се ускори процеса по стареене, както и производството на мутирали гени в ДНК-то и ще настъпи увреждане на клетките.

Ниските антиоксидантни нива в тялото ви могат да се дължат на беден хранителен режим и натрупани токсини в организма. Антиоксидантите играят важна роля за справянето с оксидативния стрес, състояние, при което тялото не успява да обезвреди вредните ефекти от свободните радикали.

Проучване показва, че ползите от богатите на антиоксиданти храни могат цялостно да подобрят здравословното ви състояние. Честото им консумиране помага основно за пречистване на тялото.

Антиоксидантите могат да забавят процеса на стареене, да накарат кожата ви да сияе, да предотвратят заболявания като рак, сърдечен удар и да се борят с деменцията. Те помагат и да се избегне загубата на зрение, както и проблеми като макулна дегенерация и катаракта (старческо перде), сподели д-р Акс.

Набавянето на достатъчно количество антиоксиданти може да ви предпази и от диабет тип 2. Японски учени откриха, че веществата могат да подпомогнат фунцията на бета клетките в панкреаса, който стимулира производството на инсулин.

Витамин Е ограничава нивата на кръвната захар.

Топ храни, богати на антиоксиданти:

  • годжи бери
  • диви боровинки
  • тъмен шоколад
  • пекан (американски орехи)
  • червени боровинки
  • къпини
  • кориандър

Тези храни могат да ви предоставят много антиоксиданти, включително витамини А и Е, манган и селен. Витамин С е един от най-силните антиоксиданти, който може да неутрализира свободни радикали и да предотврати развиването на заболявания.

Други антиоксиданти, които можете лесно да си набавите от плодове, зеленчуци и хранителни добавки, са глутатион, ликопен, лутеин, бета-каротин, флавоноиди и селен.

За да се радвате на ползите от антиоксидантите, прибавете повече плодове към дневния си хранителен режим, като започнете от самата закуска и стигнете до следобедното леко хапване. Тези храни трябва да помогнат за цялостното ви здравословно състояние.

Добавете определени билки и подправки към ястията си, за да направите диетата си по-здравословна. Куркума, канела, риган и босилек не само придават вкус към любимите ви храни, но ви предоставят и помощните антиоксиданти.

Кафето и зеления чай са другите добри източници на антиоксиданти. Антиоксидантите в кафето включват хлорогенова, ферулова, кафеена и n-кумаринова киселина, докато чаят предлага Епигалокатехин-3-галат.
Списанието
BBC Good Food България Брой 200
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ