Замени за по-здравословна диета

22 August 2019 15:25
Замени за по-здравословна диета
Правилното хранене може да бъде истинско предизвикателство. Често диетите са свързвани с стриктни ограничения. Вместо да се лишавате от любимите си храни, може да пробвате техниката на заменянето, за да се справите с желанията си за нездравословна храна. Предлагаме ви списък с няколко замени на любимите ви храни, които да ви помогнат да устоите на хранителните изкушения.

Стевия вместо захар

Ако хранителният ви режим включва големи количества захар, това може да има сериозни последствия за психичното и физичното ви здраве. От качване на килограми до сърдечни заболявание и дори психични разстройства, проблемите, които захарта причинява на организма ви, са безброй. Сладкото вещество се счита за универсален причинител на възпаления. Определено не ни помага фактът, че се съдържа в почти всичко, което ежедневно консумираме. Трябва да полагаме усилия да ограничим приема на захар, за да се погрижем за здравето си. Един от начините е да замените захарта със стевия – подсладител без калории на растителна основа, който не повишава нивата на кръвната ви захар, както прави захарта и изкуствените подсладители. Винаги си носете пакетчета със стевия, в случай че кафето ви има нужда от подслаждане.

Бадемово вместо краве мляко

Въпреки че краве млякото има предимства като високо съдържание на калций, то има наситени мазнини и може да доведе до коронарна болест на сърцето, диабет тип 2 и храносмилателни проблеми. Да не споменаваме, че като цяло краве млякото предизвиква възпаления в тялото. Бадемовото мляко е естествено без холестерол, наситени мазнини и лактоза. Богато е на калций, витамин D, E и A и съдържа значително по-малко калории в сравнение с другите типове мляко. Ако обичате капучино, опитайте го с бадемово мляко.

Черно вместо „десертно“ кафе

Ободряващата напитка е най-добра, когато е чисто черно кафе, без добавено мляко и захар. Като третата най-консумирана напитка в света, след водата и чая, кафето може да бъде приготвено по милион различни начина и често съдържа толкова много калории, че количеството им да надминава дори тези в десерта или ястието ви. Това не е добре. Черното кафе ще ви спаси от всички тези калории.

Въглехидрати без пшеница вместо хляб с нишесте и тестено изделие

Без значение дали страдате от целиакия или не, препоръчваме да ограничите пшеничните продукти максимално. Често хората бъркат, че без пшеница означава без глутен. Това не е изцяло вярно. Глутенът е един от протеините, свързвани с пшеницата, който предизвиква много здравословни проблеми. Истината е, че ежедневието ни предлага твърде много глутен, който тялото ни трябва да приеме. Избягването му обикновено означава изключването на обработените храни, фаст фуд, печени сладкиши и захарни закуски. Точно както захарта и млечните продукти, глутенът причинява възпаления, така че ако приемате твърде големи количество, може да доведе до проблеми като пропускливи черва, диабет тип 1 при деца на майки, които консумират глутен, автоимунни заболявания като болест на Крон, кожни проблеми като екзема и псориазис, както и замъглено съзнание. За да предотвратите тези състояния, може да набавяте ежедневния си препоръчителен прием на въглехидрати от зеленчуци или хранителни опции без пшеница, като безглутенов хляб и тестени изделия.

Черен вместо млечен или бял шоколад

Захарта си е захар. Вредна е за вас, но всички имаме познати, които са изключително депресирани, ако не са си набавили обичайното количество сладко. Ето защо шоколадът е най-универсалното средство за задоволяване на потребността за сладко. Но е важно той да бъде черен. Когато става въпрос за кой вид шоколад е най-здравословен, отговорът е ясен. Черният шоколад има високо съдържание на какао (обикновено е между 70 и 80%, а някои видове достигат и до 100%.) Това означава, че съдържат повече флаваноли – полезни за сърцето антиоксиданти – в сравнение с млечния шоколад. Но колкото повече какао има в шоколада ви, толкова по-горчив ще бъде той на вкус. Именно поради тази причина в млечния шоколад се добавя много мляко и захар, за да го подслади. За съжаление, да ядете нещо, което е основно захар и наситени мазнини, не е полезно за здравето ви. Но не се притеснявайте. Все още можете да си набавите желаната доза шоколад и да направите нещо добро за тялото си. Експертите препоръчват да се придържате към видовете с 70% или повече съдържание на какао, за да се радвате на ползите – те могат да помогнат да преборите заболявания и дори да ви направят по-умни. Освен това в черния шоколад има важни минерали – като магнезий, цинк и желязо – които ще поддържат мозъка ви здрав, докато остарявате.

Балансираният хранителен режим означава, че ще можете да полагате грижи за здравето си, докато се наслаждавате на храната, която обичате. Тези лесни замени ще ви позволят да изпълните тази задача.
Списанието
BBC Good Food България Брой 199
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ