Защо преяждаме

12 March 2020 09:07
Защо преяждаме
Системното преяждане е най-честата причина за затлъстяване и наднормено тегло. Защо обаче се тъпчем безконтролно с храна? Защо ядем повече, отколкото не е нужно? Отговор дават немски диетолози, цитирани от Focus.de

Ядем, докато вършим нещо друго.
Често похапваме, докато вършим някаква друга работа. А най-разпространеният вариант е да се храним пред телевизора или пред компютъра.
Занимаваме мозъка си с нещо друго, не сме съсредоточени върху процеса на хранене, което блокира сигнала „Стига, достатъчно“ и няма как навреме да усетим чувството за ситост. В резултат на това продължаваме да ядем и преяждаме.
 
Похапваме по навик.
Много хора пъхат автоматично нещо в устата си, подчинявайки се на някакъв навик (например ядем пуканки, докато гледаме филм). За да избегнем преяждане, диетолози съветват винаги преди да сложим нещо в устата си, да се питаме: наистина ли сега съм гладен?

Храната като награда.
Честа грешка на много родители. Те дават калорийни храни (шоколад, бонбони, сладки) като награда – било за свършена работа, добро поведение или отлична оценка в училище. Това е лесен начин от ранна възраст децата да се научат да се радват на сладкото.

Ядене при стрес.
Поглъщането на храна, когато сме под напора на силни емоции, е начин да се справим със своите преживявания. Особено при напрежение, стрес и негативни емоции. Това е една от честите причини за поемане на излишни калории, което води до наднормено тегло.
  
Под въздействие на рекламите.
Понякога посягаме към храни, които активно се рекламират. Това важи с особена сила за децата и подрастващите. Европейското бюро на съюза на консуматорите BEUC отправи апел към производителите и дистрибуторите върху етикетите и в рекламите на храни да няма любими техни анимационни герои.
 
Според Световната здрава организация рекламният маркетинг на тези вредни хранителни продукти е отговорен за наднорменото тегло на подрастващите.
След анализ на етикетите и рекламите на хранителни продукти за деца в 13 страни експертите установили, че предпочитанията на децата са именно за тези харни, които са най-вредни за здравето им.
 
Като от 100 продукта само един анимационен герой е рекламирал храна, която е полезна.

Източник: noviteroditeli.bg
Списанието
BBC GoodFood България – брой 205
Facebook

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ