Закуската - задължително условие за изграждане на мускули

Публикувано на: 08.06.2018 в 7:12 часа

Закуската, както ни е известно, е може би най-важното хранене през целия ден, споделят от BBC. Тя обаче играе и водещата роля при тези, които искат да повишат нивото на своята мускулна маса, заякнат или просто да подобрят своето телосложение.

Изкушението да пропуснем първото хранене за деня може да бъде доста силно. Пет минути повече в леглото са доста по-привлекателни, отколкото приготвянето на прясна храна, докато още едва отваряме очите си. Този пропуск обаче може да попречи на мозъка ни да извлече достатъчно полезни вещества, а е възможно и да възпрепятства физическа активност, планувана за изпълнение преди обедното хапване.

Предпочитаният източник на енергия от нашето тяло е въглехидратът, така че е важно да го захраним още от сутринта. Можем да повишим нашия тонус с доза фреш или сушен плод. Естествените, прости въглехидрати ще дадат летящ старт на нашия ден, без да ни подуват. Ако все пак, когато се събудите не усещате никакъв глад или нямате грам апетит, опитайте с плодово смути, което е изпълнено с натурални захари и лесно за приемане на път за офиса.

Използвайте любимите си плодове и добавяйте мед най-отгоре като естествен енергиен източник. Мангото е с високо съдържание на бързо разграждащи се естествени захари, а бананите са наситени на калий - минерал, който се смята, че предпазва от мускулни спазми.

Обикновено след физическо натоварване е препоръчително до 30 минути да презаредим тялото си, за да спомогнем неговото възстановяване. За целта е нужно да приемем балансирана закуска, състояща се от протеини и въглехидрати. Протеинът спомага възстановяването и изграждането на мускулна маса, а въглехидратите се грижат за подсигуряването на енергия през целия ден. Добре е да се опитаме да заменим последните, които се водят прости като бял хляб и кифлички, с такива пълнозърнести, които оставят у нас усещане за ситост. Огромно значение имат и аминокиселините. Те играят ролята на градивен елемент за мускулите в тялото, както и формирането на протеин, нужен на тялото за възстановяване.

Препоръчителни храни за закуска са зърнените култури, боровинки, кисело мляко, ленено семе и ядки.

Коментари

...................................