Как да се храним, ако плуваме

Публикувано на: 09.06.2018 в 7:15 часа

Плуването е отлична възможност да поддържате добра форма по всяко време на годината. Здравният редактор на BBC Good Food Джеймс Колинс ви съветва как да се храните, за да не се чувствате уморени след час-два в басейна.

Има ли храна, която помага срещу мускулните схващания?
Мускулните схващания могат да се дължат на различни причини, затова за тях няма универсален лек. Но умората при по-интензивно натоварване определено играе роля.

Преди време липсата на натрий и обезводняването се свързваха с крампите, затова е добре винаги да пиете повече вода. Магнезият също е важен за работата на мускулите, затова включете в диетата си овесени ядки, ръжени и пшенични изделия, както и ядки и семена.

Кои други вещества са важни за тялото при тренировка?
Да, има такива вещества. Например:

Желязо – То играе важна роля за пренасянето на кислорода (като хемоглобин). При тренировка с висок интензитет, нивата на желязо могат да спаднат, особено при жените и вегетарианците, а това ще доведе до умора. Ако плувате редовно, е добре да ядете поне по две порции червено месо на седмица. Вегетарианците да наблегнат на по-богати на желязо храни, но да ги съчетаят с витамин С, за да улеснят усвояването.

Калций – Много е важен за изграждането и функционирането на костите. Не пренебрегвайте млечните продукти.

Антиоксиданти – Претоварването увеличава образуването на свободни радикали в мускулите. Ако приемате повече антиоксиданти, ще неутрализирате свободните радикали и мускулите ви ще бъдат по-здрави и няма да ви болят толкова. Плодовете и зеленчуците с ярки цветове са добър източник на антиоксиданти.

Кога е по-добре да се приемат течности – преди или след плуване?
И преди, и след. Важно е да започнете тренировката хидратирани, за да не се стигне до обезводняване. Възстановяването на загубените течности след излизането от басейна ще ви помогне да се чувствате добре до края на деня и ще сте пълноценни в работата си.

Губя ли сол чрез потене, докато плувам?
Потенето при плуването е много по-малко, тъй като водата не позволява на тялото да прегрява. Но човек отделя пот и в басейна, макар и много по-малко, отколкото при колоездене или бягане. Тоест, при плуване също се губят електролити (сол), но в ограничени количества.

Коментари

...................................