От щайгата със зеленчуци

Публикувано на: 03.07.2018 в 12:12 часа

Алабаш – името означава “зелева ряпа” от немски – и е член на семейството на зелето. Хрупкав, с мек, сладък вкус, най-често е зелен, но може да намерите и лилави. По-големите грудки може да бъдат жилави, така че избирайте средни алабаши, които изглеждат тежки за размера си. Листата трябва да са свежи и наситенозелени.

За да го подготвите, отрежете стеблата на листата (те са вкусни, като ги изпържите, или с паста), отрежете основата и върха, използвайте белачка или остър нож, за да го обелите. Нарежете тънки резени, кубчета или парчета. Най-добре е да ги бланширате дори ако ги сервирате сурови в салата.

Карпачо с алабаш

Нарежете 1 алабаш на тънки кръгчета с помощта на ренде мандолина или остър нож. Бланширайте във вряща вода за 30 сек и подсушете с кухненска хартия. Наредете резените така, че да се препокриват, и овкусете между слоевете. поръсете отгоре с малко хубав зехтин и завършете с шепа рукола и резени пармезан.

Гратен с алабаш и картофи

Обелете и нарежете на тънки резени 500 г картофи и 250 г алабаш. Загрейте фурната до 200°C (180°C с обдухва не) и намаслете дълбока тава. Оставете да къкри малко пълномаслена сметана с малко мляко и дафинов лист в средна тенджера, добавете резените картофи и алабаш. Сложете ги в тавата и поръсете отгоре хлебни трохи и настъргано сирене. Похлупете и печете 45-50 мин, отхлупете за последните 10 мин, за да покафенее отгоре.

Чипс от алабаш

Нарежете 1 алабаш на тънки кръгове, като използвате ренде мандолина или остър нож. Леко покрийте всяко кръгче с овкусено брашно. Напълнете до средата дълбока тенджера с растително олио или използвайте дълбок фритюрник. Загрейте олиото, докато готварският термометър достигне 180°C. Запържете резените за около 2 мин, докато станат златистокафяви. отцедете на кухненска хартия и овкусете с едра морска сол. Сервирайте като снакс или поръсете върху салати или супи.

Коментари

....................................