2020 и 2021 година бяха години на сериозни промени в много сфери от живота. Пандемията ни свари съвършено неподготвени, а в същото време се отрази на почти всеки аспект на ежедневието ни. Засегна и начина ни и на хранене и готвене.
Някои от тенденции се запазиха и след периода на пандемията и са актуални и през 2022 година. Нека се запознаем с тях.
Предпочитане на местните продукти
Когато пандемията започна хората изпитваха страх от всякакви пратки, вносни продукти, та дори и от тези, които идват от другия край на същата страна, в която живеят. Неяснотите, свързани със заразата, караха хората да не поемат никакви излишни рискове. В моментите когато кризата беше в разгара си, много доставки и от чужбина или междуфирмени в дадена държава, бяха забранени за известно време или провалени. Всичко това, а и желанието да се подкрепи местният бизнес и производствo в кризата, подтикна хората да купуват местната продукция от местните магазини. Изглежда доста от клиентите са намерили много плюсове, на които да се радват и след края на пандемията, защото тенденцията е все още в сила.
Зеленчукова кухня
Желанието да засилим имунитета е доведе до решението да се храним по-здравословно. А това разбира се няма как да стане без консумацията на повече зеленчуци – пресни или сготвени. Имаше бум и на пазара на цитрусови плодове, заради високото им съдържани на витамин С.
В разгара на една пандемия повече хора започнаха да обръщат внимание на здравето си и да разбират по-добре връзката му с храненето. Както е казал народът – всяко зло за добро.
По-просторни кухни
Затварянето на офисите и дистанционната работа от дома беше буквално световна тенденция като мярка против Корона вируса. След края на пандемията много фирми продължиха да работят по този начин. Това обаче наложи нуждата от по-просторни жилища. Място да офис у дома е необходимо, ако всеки ден ще се работи така.
Вярно е обаче, че и колкото повече време се прекарва у дома от всички членове на семейството, както беше по време на пандемията, толкова повече жилищно пространство е нужно. Появи се тенденцията за закупуване на по-големи имоти, съответно и с по-големи кухни. По време на пандемията се готвеше повече у дома, защото достъпът до ресторанти беше ограничен. В някои държави дори броят посещения на магазин беше проследяван. След пандемията тези по-големи кухненски помещения естествено остават. Дано и тенденцията да се приготвя по-голямата част от храната у дома също да се задържи!
Ренесанс за закуската
Когато бързахме за офиса нямахме много време за закуска. Оставахме само с каша кафе. Пандемията възроди сутрешното хранене. Да подсилиш организма с хубава домашна храна преди началото на работния ден винаги е добра идея.
По-малко месо
Провалените или забавени доставки на месо покачиха доста цената му по време на пандемията. Това доведе до спад в потреблението. Друга причина за намаляването на консумацията му беше намелените възможности за гостуване или организиране на тържества. Нужно е още време за да се види дали ще се задържи тази тенденция или потреблението ще се върне към предишните си стойности. Пазарът на вегански продукти в САЩ е имал растеж по време на пандемията, който продължава и сега.
Пазаруване по интернет
Пазарувано по интернет беше масово по време на пандемията. То винаги е бележело растеж последните години, но имаше истински бум по време на Корона кризата. Новото беше, че започнаха да се пазарят и много хранителни продукти, дори основните такива. След Ковид част от хората продължиха да пазаруват предимно така. Няма начин различният метод на пазаруване да не се е отразил и на избора на продукти. Данните ще покажат в каква точно посока.
Всички се надяваме пандемията да е останала вече в миналото. Тя промени живота ни, промени и нас самите. Някои промени обаче са положителни, особено когато говорим за хранене и готвене, От нас зависи да ги запазим в бъдеще.