Всеки е имал лош опит с някой ресторант. Разбира се, това е неприятно. Най-често оставаме разочаровани не когато посетим по-нисък клас ресторант, а когато посетим по-реномирано заведение, от което би следвало да се очаква качество и класа.
Вижте признаците, по които ше познаете, че сте в лош ресторант още преди да сте поръчали.
Никой не ви посреща с добре дошли в ресторанта
Разбира се причината за това може да бъде, че в този момент персоналът има много работа, но все пак в момента, в който някой от служителите ви забележи е редно да ви поздрави и да ви насочи има ли и къде свободна маса. Приветливото отношение към всеки клиент би следвало да бъде налично още от неговото влизане в ресторанта.
Масата и нещата върху нея са мръсни
Ако забележите, че масата или неща върху нея са мръсни, едва ли може да се очаква, че в кухнята хигиената ще е на по-добро ниво. Това освен неприятно, може да бъде и откровено опасно. Ресторантите са обществени места, посещават се от много хора и хигиената трябва да е на изключително високо ниво. Не правете компромис с това и напуснете ресторанта още преди да сте поръчали.
Игнорират ви щом седнете
Посещението в ресторант е нещо повече от действие, за да се нахраните. Всички ние очакваме да си прекараме добре, да се чувстваме добре, да бъдем обгрижени от персонала. В крайна сметка за това си плащаме.
Ако ви оставят да чакате дълго преди някой да ви донесе меню, ако персоналът едва ли не не ви забелязва, вероятно няма да останете доволни, дори и да изчакате. Никой не обича да се моли да бъде обслужен, след като си плаща за това.
Заведението пустее
Ако забележите, че дори в час пик в ресторанта има много малко посетители, това едва ли е добър знак. Добрите ресторанти имат много клиенти, а някъде дори се образуват опашки от чакащи да се освободи маса.
Тоалетната е мръсна
Може да очакваме това в някои заведение от по-нисък клас, но ако случаят не е такъв, това определено не е добре и говори лошо за управлението и за качеството на обслужване в този ресторант.
Музиката е силна или неподходяща
Никой не обича да трябва едва ли не да вика, за да може да разговаря със събеседника си на обяд. Има заведения, които не съобразяват това и концентрирани в работата си, не обръщат внимание на музиката. Освен това тя трябва да бъде правилно подбрана според обичайната клиентела на ресторанта, както и според обзавеждането и обстановката в него.
Ако все пак вече сте седнали и поръчали, още не е късно нещата да се объркат.
Храната закъснява
Ако ви карат да чакате дълго за приготвянето на храната, ако ви сервират предястието направо с основното, определено няма да останете доволни. Или ако има много голяма времева разлика от момента, в който сервират на вас до момента, в който сервират на колегата, с който се дошли а обяд.
Носят сметката едновременно с храната
За закусвалня това е приемливо, но не и за ресторант. Какво, ако вие всъщност искате да си поръчате още едно питие? Или пък десерт?
Никой не ви изпраща
Не случайно за клиентите в ресторант се използва и определението „гости“. Клиентите трябва да се чувства наистина като гости – да бъдат посрещнати и изпратени от заведението. Тези детайли наистина създават доброто впечатление и преживяване, заради които клиентите се връщат отново.